FANDOM

Anitte Jòuvin

Okres urzędowania
Urzędująca
Na stanowisku od
4 maja 2006
Wicekanclerze Reinard Câtat, Leonard Coil, Esperance Llage
Wiceprezes Rady Ministrów Karól Jůvenék
Poprzednik Henric Gaube
Następca urzędująca

Urodzona 1 czerwca 1975 (32 lata)
Lourt, Pomorze Środkowe, Pomorze
Okręg wyborczy Passy
Partia polityczna Liveral
Mąż Mişelangel Jòuvin
Wyznanie prawosławie
Języki rom.-pomorski (ojczysty), słw.-pomorski, francuski, portugalski, polski

Anitte Henriette Marte Stagiô-Jòuvin (ur. 1 czerwca 1975 w Lourt) to od 4 maja 2006 roku Kanclerz Republiki Pomorskiej, przewodnicząca LPP oraz deputowana do parlamentu z okręgu wyborczego Passy (Pomorze Środkowe). Jej oficjalną siedzibą jest Calle de Pourtât 17, Stettein 01C-10.

Jòuvin została przewodniczącą Liberalnej Partii Pomorskiej w 2005 roku, po zrzeczeniu się tego stanowiska przez obecnego Prezydenta Republiki, Rémy'ego Arboussona. Kontynuując politykę swojego poprzednika, doprowadziła partię do zwycięstwa w wyborach parlamentarnych w roku 2006.

Mężem Kanclerz jest od 2004 roku Mişelangel Jòuvin, przedsiębiorca, prezes Pomorskiej Kompanii Morskiej.

Studia i wczesna kariera politycznaEdytuj

Anitte Jòuvin studiowała do 1999 filologię romańsko-pomorską na wydziale Filologii Romańskich Uniwersytetu Królewskiego w Szczecinie. Dwukrotnie proponowano jej pozostanie na uczelni, ta jednak odmówiła. Jeszcze przed zakończeniem nauki, w roku 1998, wstąpiła do Liberalnej Partii Pomorskiej, natomiast w roku 2001 została wybrana posłanką z okręgu Passy. Wtedy też oskarżono jej ojca, Antoine'a Stagiô, senatora z tego okręgu, o wspieranie córki podczas wyborów "rozmaitymi środkami na granicy prawa". Zarzuty zostały odparte podczas wytoczonego przez Stagiô procesu o zniesławienie.

Już na początku swojej pracy w Zgromadzeniu Narodowym Jòuvin wykazywała bezgraniczne poparcie dla przewodniczącego partii, Rémy'ego Arboussona. Została mianowana Sekretarzem Partii 15 lipca 2001 roku.

Sierpień 2001Edytuj

W sierpniu 2001 Anitte Jòuvin popadła w długotrwały konflikt z ówczesnym Kanclerzem, Henrikiem Gaube. Spowodował to wywiad, udzielony przez posłankę dla ogólnoeuropejskiego tygodnika "Monde-Polithique", w którym to Gaube nazwany został "niezdolnym do rządzenia". Takie określenie Jòuvin uargumentowała "wprowadzeniem kraju w długotrwały kryzys ekonomiczny przez zaledwie pół roku" oraz "comiesięcznymi zmianami gabinetu". Gaube pozwał posłankę do sądu. Proces został jednak odroczony z powodu małej szkodliwości społecznej czynu, mimo to wpłynął na – co dziwne – poprawę wizerunku Jòuvin, nie tylko pośród partii opozycyjnych w ówczesnym rządzie, ale także wśród społeczeństwa. Wykreowany przez media wizerunek "niezłomnej kobiety" stał się przyspieszaczem kariery posłanki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki