FANDOM

Dynastia Kēhrpat to ród rządzący dawniej Persją i Medią (od 226 roku), a od 16 kwietnia 1888 roku - ród Naczelnych Magów Federacji Persji i Medii.

Obecni członkowieEdytuj

Obecni członkowie dynastii, to:

Legendy i mityEdytuj

Wśród ludności Persji i Medii krąży wiele legend i mitów na temat dynastii i jej członków powiązanych często z przyszłością państwa. Niektóre z nich to:

  • Dobra wróżba Kartira - według tego podania, zawsze, gdy na tronie znajdzie się Kartir, nastąpią ważne wydarzenia na korzyść kraju. Za Kartira I zmieniono dynastię; za Kartira II odparto bardzo potężny najazd Arabów i zrównano w prawach Persów i Medów; za Kartira III zakończono okres decentralizacji i utworzono republikę zaratusztriańską, a także walczono w obu wojnach światowych; zaś uważa się, że ogromnie doniosłym wydarzeniem za Kartira IV było zwycięstwo nad Iranem w 2006 roku.
  • Klątwa Balaša - legenda ta mówi, iż gdy Bāhram II zabijał Balaša, ten drugi rzucił klątwę na ród, że upadnie on, gdy na tronie zasiądzie Balaš II. Nigdy władca o tym imieniu nie zdobył już władzy.
  • Pech Mithradāta - obywatele Federacja utworzyli niedawno inne, równie ciekawe podanie. Według niego, młodszy syn obecnego Naczelnego Maga, Mithradāt, nie może mieć synów. Jako że Kartir IV wybrał go na następcę (choć ten wybór formalnie nic nie znaczy, to dotychczas takie wybory były zatwierdzone), to w takiej sytuacji linia Mithradāta nie ma zbyt długiej przyszłości. Na szczęście to tylko podanie.

Lista władców z dynastiiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki