FANDOM

Fûstel

Twórca BartekChom (w 2009?)
Świat nadrzędny światy urzędu kontroli nad chaosem
Największe państwo Fûstel
Największe miasto Kase
Główne rasy człowieki, duchy, roboty...
Główne języki fûstelwa...

Fûstel (Fystel) - kraj, kontynent, świat i gromada światów dobrze znanych urzędowi kontroli nad chaosem.

Gromada światów Edytuj

Większość światów obejmuje wyspy i całe kontynenty unoszące się w powietrzu, chociaż są wyjątki.

Najpopularniejszy język fûstelwa, pochodząca z kraju Fûstel.

Tradycyjne żywioły: woda, ogień, powietrze, lód, błyskawica.

Blaszane upiory Edytuj

Niewybredne blaszane upiory z Fûstel to roboty bojowe, które wyrwały się spod kontroli, prawdopodobnie w czasie przerzucania między światami. Miały samodzielnie zdobywać paliwo, a po utracie nad nimi kontroli okazało się, że jedzą wszystko. Osobniki pożerające w pełni żywych udało się wytępić. Sprawiają, że duchy chronią się w twierdzach umarłych, a rozsądne roboty nie rozstają się z magicznymi mieczami.

Nazwa używana w samym Fystel to po prostu blaszane upiory (innych blaszanych upiorów tam nie ma).

Fûstel (kraj) Edytuj

Kraj, od którego pochodzi nazwa kontynentu, świata i całej gromady. Jego stolicą jest Kase. Sam kraj nie ma dostępu do brzegu kontynentu, ale liczne kolonie, między innymi:

  • port przy krawędzi kontynenty Fystel
  • Nowe Fystel - największa i jedna z najstarszych kolonii
  • Trzecie Fystel, nazywane potocznie Mglistym Fystel - niezwykły świat wypełniony mgłą, która nie przepuszcza na większe odległości nawet magii. Nie zamieszkany, ale wykorzystywany np. do testowania niebezpiecznych zaklęć. Oficjalna nazwa pochodzi stąd, że koordynaty portalu odkryto w Nowym Fystel.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki