FANDOM

Kerum (Ah. Kerumu) - fikcyjna substancja. Charakterystyczną cechą tej substancji jest zdolność do przenoszenia materii bez pokonywania przestrzeni (Teleportacji).

Kerum

Cząstki kerumu.

Kerum jest największą znaną cząstką elementarną(nawet do 20 cm!). Mechanizm powstawania go jest pilnie strzeżony przez rząd Ahtialii. Z podanych do mediów wiadomości wynika, że kerum tworzy się dużo częściej niż ludzie są to w stanie zauważyć i z jakichś powodów nie powstaje on na Ziemi, dlatego tak niewielu podróżników wróciło na Haivoori. Gdy kerum powstaje, tworzy się w postaci trzech cząstek i zazwyczaj ulega natychmiastowej anihilacji w zupełnie niezauważalny i nieszkodliwy sposób(te mechanizmy nie są jeszcze poznane). Może się jednak zdarzyć, że zlepią się dwie cząstki i wtedy jedna z nich zostaje przeniesiona w niezmienionym stanie na Ziemię. Gdy tam zetknie się ona z ciałem stałym lub cieczą, zostaje przeniesiona razem z 2 metrami sześciennymi materii dokładnie w miejsce, gdzie znajdowała się trzecia kulka. Cząsteczki kerumu można przenosić, lecz sposób na to pozostaje tajemnicą Ahtialii.

WłaściwościEdytuj

Występuje w postaci srebrnych kulek o wielkości od 2 do 10 mm. Niematerialny, unosi się w bezruchu w powietrzu lub cieczy. Kontakt z ciałem stałym wywołuje natychmiastową teleportację całej przestrzeni w obrębie 2 do 12 metrów. Cząstka kerumu na Ziemi teleportuje daną przestrzeń zawsze na planetę, na której leży kontynent Mikui, a kerum z tej planety zawsze na Ziemię.

WystępowanieEdytuj

Kerum w znikomych ilościach istniał w starożytności w Ahtialii na terenie Suarny.

ZastosowaniaEdytuj

Kerum stosuje się do utrzymania kontaktu między państwami Ziemi, a Ahtialią i Amultią. W Makratii kerum nie występuje, a pozostałe państwa bardzo silnie go strzegą.

ZagrożeniaEdytuj

Wobec człowiekaEdytuj

Sama teleportacja nie wpływa na organizm człowieka ani na krótki, ani na długi dystans, jednak łączące się cząstki kerumu po teleportacji rozpadają się między innymi na 3H, 419Ar, Co i O3 oraz Cl-CH=CH-AsCl2(luizyt), ten ostatni zostaje w ilościach zdolnych szybko zabić człowieka, podczas gdy reszta w nieznanych procesach (z wyjątkiem ozonu i izotopu argonu, który ulega rozpadowi promieniotwórczemu) zamienia się na promieniowanie świetlne(głównie UV i widzialne). Teleportowanie się wymaga złożonych kombinezonów i błyskawicznego oczyszczania komór.

Wobec środowiskaEdytuj

W większych ilościach kerum może doprowadzić do niewyobrażalnych zniszczeń. Teleportacja następuje rozrywając wszelkie istniejące powiązania cząsteczek i np. elektrowni atomowej może "odgryźć" pół reaktora, a pół zostawić, jak odcięte nożem, robiąc szkody na jednej planecie, po czym to, co zabrała, przenieść na drugą i tam narobić szkód. Do tego podczas przenoszenia materii powstaje luizyt i ozon, które są toksyczne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki