FANDOM

Kult Słońca

Symbol Kultu Słońca

Kult Słońca to jedna z trzech politeistycznych religii Ancory. Powstała w roku 9 pC z połączenia obrzędów związanych z tradycyjnymi wierzeniami w kilkunastu różnych bogów. Podobnie jak Kult Gwiazd, nie uznaje boskości Ánkush, jednak tak jak Kult Księżyca, uważa górę Arfól za święte miejsce. Symbolem Kultu Słońca jest małe koło, wrysowane w większy okrąg. Emblemat ten symbolizuje krążącą wokół centralnej gwiazdy Terrę.

Kult Słońca był dawniej bardzo ściśle powiązany z cesarskim dworem Arnoru, a cesarz Iulianus IIII był przez krótki okres jego głową. Jednak Noc Tęczowych Barw nie pozostała bez wpływu na biskupów terenów obecnego Wielkiego Wrzosowiska — wielu z nich przeszło na stronę Kultu Ciemności, czy to pod przymusem, czy z własnej woli. Doprowadziło to do wewnętrznego rozłamu i podziału wyznawców religii na mniejsze zgromadzenia. Ci, którzy pozostali przy dworze, szybko popadli w cesarską niełaskę, gdyż nie potrafili znaleźć żadnego sposobu na powstrzymanie nekromantów, a nawet na ograniczenie przy pomocy mocy skutków Nocy Tęczowych Barw, takich jak ślepota u noworodków.

Obecnie istnieje około czterdziestu wspólnot Kultu Słońca, w tym aż dwanaście w Sklawinii i dziesięć w Arnorze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki