FANDOM

Ludzie w świecie Gruszek Na Wierzbie I Śliwek Na Sośnie - jedna z wielu ras stworzeń rozumnych. Jako jedyna rasa nie posiadają własnego języka (mówią wieloma wzajemnie niezrozumiałymi językami) i jednej kultury. Ze względu na pochodzenie i wyjątkową niejednorodność uznawani są przez inne stworzenia za najbardziej osobliwą i nieprzewidywalną rasę świata.

PochodzenieEdytuj

Młode osobniki ludzkie pojawiają się w główkach kapusty wtedy, gdy w świecie Gruszek Na Wierzbie pojawia się jakaś luka i zapotrzebowanie na coś, co ją wypełni.

FizjonomiaEdytuj

Pomijając rozmnażanie, wszystko jak u homo sapiens *u nas*.

Grupy ludziEdytuj

AustriacyEdytuj

Mówią po niemiecku, czasem znają też włoski lub/i francuski. Mieszkają m.in. w Eboranolandii. W wolnych chwilach wytwarzają zegary z kukułką (używane powszechnie do odstraszania Sobala) i scyzoryki.

WiedeńczycyEdytuj

Dbają o czystość znajników. Na ich usługi stać tylko najbogatsze znajniki - biedniejsze decydują się na usługi Niamniama. Ich zegary oraz scyzoryki są wyjątkowo wysoko cenione.

EboranolandczycyEdytuj

Mówią językiem eboran i zamieszkują własne królestwo - Eboranolandię. Podobno wzięli się z kapusty posadzonej korzeniami do góry. Nie wiadomo jednak, czy była to pomyłka w sztuce ogrodniczej, celowy eksperyment czy złośliwy żart.

EciEdytuj

Lud zamieszkujący Ecję i posługujący się językiem ęmuckim. W przeszłości zajmowali się głównie hodowlą Nąmipów. Obecnie zaś trudzą się ich wyłapywaniem i sprzedażą.

PolacyEdytuj

Mówią po polsku. W Eboranolandii mieszka ich dokładnie trzynastu. Prowadzą tam Polonijny Dom Kultury Polskiej im. A. Mickiewicza i propagują wśród Eboranolandczyków twórczość romantycznych poetów polskich, głównie A.Mickiewicza i J.Słowackiego.

UkraińcyEdytuj

LwowiacyEdytuj

Zamieszkują pustynię Lwów. Dokładna ich liczba nie jest znana, szacunkowo może ich być od stu do nawet trzystu. Mówią po ukraińsku i po rosyjsku. Zajmują się pielęgnacją lwich pazurów, tresurą Lwiątek, odkurzaniem pustyni oraz stawianiem strachów na gołębie.

WęgrzyEdytuj

Jest ich w sumie siedmiu, wszyscy zamieszkują dwie wieże na terenie Rowanii: Szépújhófehérhaza i Újjóhófehérég. Posługują się językiem węgierskim. Zajmują się odmierzaniem dla Rowanków czasu przy pomocy wiedeńskich zegarków i kijowskich kalendarzy, które sprowadzają od zamieszkujących w świecie Gruszek Na Wierzbie Austriaków i Ukraińców w zamian za kiełbasę salami i wino tokajskie. W wolnych chwilach budują z zapałek miniaturki dwuwieżowych kościołów w stylu barokowym.

ŻydziEdytuj

Wśród Pięciu Strażników pilnujących Wzgórza Apentulskiego w czasie pomiędzy poszczególnymi zlotami Niewdziosków jest zawsze jeden Żyd, który jako jedyny ze strażników pełni swoją funkcję dożywotnio.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki