FANDOM

Nooblanger (noob + conlanger, czyli językotwórca) - negatywne określenie osoby, która tworzy języki sztuczne o pewnych cechach, budzących pogardę większości odbiorców, zwłaszcza posiadających większą wiedzę. Określenie to bywa też używane jako obelga.

DefinicjeEdytuj

Prawdopodobnie nooblanger to osoba, która posiada trzy cechy:

  • zachowuje się w sposób pozwalający taką osobę określić jako noob,
  • tworzy nooblangi,
  • z różnych powodów nie potrafi[1] stworzyć języka budzącego minimalne uznanie.

W praktyceEdytuj

Najczęściej nooblangerem zostanie okrzyknięta osoba posiadająca wymienione trzy cechy. Nie potrafi się dostosować do reguł obowiązujących na forum, ignoruje prośby, nie reaguje na różne rady (często ich nawet nie komentując), nie pomagają w zmianie zachowania nawet groźby i presja towarzyska. Słabo radzi sobie z powszechnie ustalonym na forum i wiki stylem wyrażania myśli, a więc pisze krótko, odchodzi od tematu, robi błędy, na forum nie umie ani wyrażać, ani odczytywać emocji, wyrażanych językowo i za pomocą emotikon. Ponadto, tworzy nooblangi. Osoba, która jest nie w pełni komunikatywna, a nie tworzy nooblangów, może być jedynie noobem (a więc tworzenie języków jest konieczne do uznania terminu). Ważne jest też stwierdzenie, czy taka osoba tworzy języki słabej jakości, ponieważ chce to robić (są osoby, które zwyczajnie lubią takie tworzyć), czy ponieważ nie może inaczej (ze względu na brak wiedzy oraz taktu).

Na forum sam fakt czyjegoś bycia nooblangerem nie wystarczy do nałożenia kar, ponieważ odbiór takiej osoby jest denerwujący, ale mało szkodliwy. Na wiki uporczywe edytowanie w kiepski sposób może zostać ukarane zablokowaniem pisania, choć nie musi.

PrzypisyEdytuj

  1. Nie potrafi, a nie, że nie chce. Osoba tworząca nooblangi, ale która potrafi stworzyć lepszy twór, niekoniecznie jest nooblangerem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki