FANDOM

Sześć Elementów Ancory, z których wg mitów powstał świat, to powietrze, ogień, woda, ziemia, światło i ciemność. Są one reprezentowane przez sześć dziedzin Wielkich Arkan.

Podług mitologii, bóg słońca Ór ujarzmił chaotyczne elementy, wiążąc je w całość swoją energią życiową. Jednak jego twór, Terra, był niedoskonały. Planeta była południkowo podzielona na sześć równych części, a na punktach styku wszystkich części wydzielała się tak intensywna siła, że nie pozwalała ona na wytworzenie się jakiegokolwiek życia. Wzburzony Ór uderzył wielkim młotem w źródło energii, co doprowadziło do powstania potężnej fali uderzeniowej, która wymieszała elementy i nadała planecie dzisiejszy wygląd. Od tej pory animozje między elementami przybrały nieco mniej wyrazistą formę: woda gasi ogień, który z kolei topi lód, stabilna ziemia ulega erozji, zamykając jednocześnie powietrze w jaskiniach, światło i cienie ustępują sobie nawzajem w cyklu dnia i nocy.

Naukowe badania przeprowadzane na różnych uniwersytetach i akademiach Ancory dowiodły, że mitologiczna koncepcja jest błędna, potwierdziły jednak, że w okolicach biegunów energia magiczna jest dużo silniejsza i dużo bardziej niestabilna, niż w jakiejkolwiek innej części znanego Ancorianom świata. Dowiedli także istnienia specyficznych pasm, w których pewne dziedziny Wielkich Arkan zachowują się inaczej, niż w innych częściach planety. Niemniej, ich boskie pochodzenie zostało wykluczone.

Tradycyjny podziałEdytuj

Poniższa lista przedstawia mitologiczny podział elementów, oraz związanych z nimi symboli (kursywą oznaczono najczęstsze).

Elementy niszczenia
  • ogień
    • krew
    • płomienie
    • pożar
    • węgiel
    • wulkan
  • powietrze
    • błyskawica
    • sztorm
    • wiatr
    • wiatrak
    • zima
  • ciemność
    • cienie
    • klucz
    • sierp
    • zaraza
    • zgaszona świeca
Elementy tworzenia
  • woda
    • deszcz
    • fala
    • klejnot
    • lód
    • rzeka
  • ziemia
    • drewno
    • drzewo
    • miecz
    • pustynia
    • skała
  • światło
    • brzask
    • drzwi
    • słońce
    • waga
    • zapalona świeca

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki