FANDOM

Bülna Probl Jkoş Lja Kögbae
Wolna Republika Lwiej Ziemi
Flaga Wolnej Republiki Lwiej Ziemi Godło Wolnej Republiki Lwiej Ziemi
(Flaga) (Godło)
Motto: brak
[[Image:{{{położenie}}}|200px|Wolna Republika Lwiej Ziemi na mapie]]
Język(i) urzędowy(e) suicki
Stolica Namhaj
Największe miasto {{{największe miasto}}}
Ustrój republika
Îttan Aĸdağ
Jehşu Tarral
Powierzchnia
 - całkowita
 - woda (%)

? km²
?
Populacja
 - 2007
 - gęstość zal.

33 214 205
? os./km²
Waluta agne Wolnej Republiki Lwiej Ziemi (agb)
Strefa czasowa
 - lato
UTC+3
UTC+4
Strefa czasowa
 - lato
{{{scz1}}}
UTC{{{scz2}}}
Oddzielenie od Lwiej Ziemi
Wejści do UNŚ
1944
1965
Hymn państwowy Çiharcü
Kod ISO BL
Nr kierunkowy +887
Etnonim
 - polski
 - lokalny
 
wolnorepublikańczyk, wolnorepublikanka
Bülna, Bülnajjaĸ

WRLZ.JPG

Wolna Republika Lwiej Ziemi

Wolna Republika Lwiej Ziemi (Bülna Probl Jkoş Lja Kögbae) to państwo w Merycji, powstałe w wyniku rozpadu Lwiej Ziemi, graniczące z Małą Lwią Ziemią, Kenbą, Wolią i Merycją Środkowo-Zachodnią, a także na bardzo wąskim odcinku z Lwią Ziemią. Stolicą W.R.L.Z. jest Namhaj (Nammĸajj).

Historia Edytuj

Wolna Republika Lwiej Ziemi odłączyła się od terytorium Lwiej Ziemi w roku 1944 roku, jako ostatnie z ośmiu państw. Zerwało stosunki dyplomatyczne z wszystkimi członkami Porozumienia Suickiego i oficjalnie potępiła Umowę z Poeni, zakładającą ponowne połączenie Lwiej Ziemi po obaleniu reżimu socjalistycznego. Dziś państwo to nawiązało jednak stosunki dyplomatyczne z Kenbą i Jaomią. Wolna Republika Lwiej Ziemi duże nakłady z PKB przeznacza na utrzymanie swej armii, która zalicza się do najpotężniejszych na świecie. Wojsko tego kraju jest gotowe przeciwstawić się wszystkim narodoom dawnej Lwiej Ziemi, gdyby zaszła taka konieczność.

Geografia Edytuj

Lja Kogba polityczna.JPG

Wolna Republika Lwiej Ziemi na tle innych państw powstałych z rozpadu Lwiej Ziemi.

Ludnosć Edytuj

Wolną Republikę Lwiej Ziemi zamieszkuje przede wszystkim ludność suicka (67,3%). Liczącą się mniejszością są także karsyńskojęzyczni Szliwijczycy (10,7%), Wolowie (9,8%), Czermaci (6,6%) oraz Nieglerzy (3,7%). Językiem urzędowym jest język suicki, w użyciu powszechnym funkcjonuje też karsyński i woluski.

Ciekawostki Edytuj

  • Słowo bülna w nazwie kraju zostało zaczerpnięte z języka woluskiego (vlna). Suici nie znają bowiem pojęcia "wolności" w rozumieniu innych narodów, a w suickim mówi się jedyni o sec kirĸirarök - braku najazdów.
  • W Wolnej Republice Lwiej Ziemi dzieciom do lat 16 nie wolno jeść słonecznika.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki